کد خبر 1658465
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    14 12
    اون سالها سهمیه بنزین ماهیانه چندلیتربوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      8 2
      اون ماشینای امریکایی صدی 40 مصرفشون بود! دور نرو یک دهه پیش سهمیه وانت 600 لیتر بود. وقتی دولتی از و با مردم داشتیم.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      12 9
      اصلا سهمیه نبود همه رو شاه لعنتی برای خودش برمیداشت. یه خرده هم میدا به خواهرش اشرف
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      16 11
      اون سالها نه آنقدر ماشین بود و نه آنقدر درآمد و نه جاده ای که که مردم در تعطیلات جاده ها با اتوموبیل و برای مسافرت ببندند به همین منظور هم بنزین سهمیه بندی نبود میتونی از بابا بزرگت بپرسی کوچولو عکس رو ببینی خودت میفهمی البته اگر بفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      5 3
      به اندازه ای که امسال تو بسوزن
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      11 3
      اون سالها دنیا نبودم اما دهه 60 یادمه حداکثر از هر10_ 15 نفر در ایران یک نفر ماشین شخصی داشت
    • سیف IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      13 3
      جهت اطلاع جنابعالی، در اونزمان (سال 1337) جمعیت کشور حدود 20 میلیون نفر بوده و در جاده چالوس در کل شبانه‌روز 100 تا ماشین تردد نداشته! حالا شما میدونی با جمعیت حدود 90 میلیونی الان، میزان تردد در جاده‌های استان مازندران، طبق آمار بدست آمده از 112 سامانه تردد شمار درمحور‌های استان مازندران، از آغاز طرح نوروزی، از 24 اسفند 1402 تا 13 فروردین سال 1403، بیش از 41 میلیون و 463 هزار تردد وسایل نقلیه در استان مازندران ثبت شده!!!!!
    • سیف IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      8 2
      جهت اطلاع جنابعالی، در اونزمان (سال 1337) جمعیت کشور حدود 20 میلیون نفر بوده و در جاده چالوس در کل شبانه‌روز 100 تا ماشین تردد نداشته! حالا شما میدونی با جمعیت حدود 90 میلیونی الان، میزان تردد در جاده‌های استان مازندران، طبق آمار بدست آمده از 112 سامانه تردد شمار درمحور‌های استان مازندران، از آغاز طرح نوروزی، از 24 اسفند 1402 تا 13 فروردین سال 1403، بیش از 41 میلیون و 463 هزار تردد وسایل نقلیه در استان مازندران ثبت شده!!!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      20 3
      پسر جان باید میپرسیدی مصرف روزانه بنزین برا جمعیت حداکثر 20 میلیونی ان زمان بدون تحریم و رابطه با امریکا با ماشینهای پرمصرف صدی 20 به بالا چطور 500 هزار لیتر در روز نمیشد و اکثرا هم وارداتی ولی الان روزی 140 میلیون لیتر بنزین مفت 3 هزار تومانی !!!!!!! هنوز برا دور دور ملت پولدار چند ماشینه کم میاد
    • DE ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      18 3
      اصلا افراد عادی خودرو داشتند پروفسور جان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنزین پیشکش! مردم ایران در فقر و فلاکت زندگی میکردن. نهایت اگر جایی میخواستند برن با تنها پس اندازشون دوتا بلیط اتوبوس ایران پیما می خریدند. زن و شوهر بچه های قد و نیم قدشون رو زانوهاشون می نشوندند. این خودروهام که می بینید متعلق به طبقه خیلی مرفه بود. مردم عادی فقط تو رویاهاشون این خودروها رو بخواب می دیدندو بس! از مینی بوس های بین شهرستان ها هم راهرو مینی بوس پراز گونی و جعبه مرغ و خروس می شد. مسافرهایی بودند که تا ته جاده بایدسرپا می ایستادند! چون جانبود. از جاده شهرستان ها و روستاها که همه خاکی و داغ بود دیگه نمیگم.............. با این عکس یاد گذشته های دور سخت رو برای ما زنده کردید!
    • حسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      3 1
      ماشین کسی نداشت اون موقع . تازه دهه 50 قبل انقلاب من بچه بودم با دو سه خانوار از دوستان و فامیل با مینی بوس رفتیم مشهد مقدس. ما بچه ها کف مینی بوس می خوابیدیم
  • محسن IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    13 6
    خدا رو شکر خبری از افتابه سازی ایران خودرو و سایپا و این چینی ها نبود
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    7 7
    اون زمان ها هم تا یه تعطیلی میومد همه سوار ماشین قسطی و حمله به شمال . با پیک نیک و زیلو
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    6 0
    پمپ بنزین نساء
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    6 9
    خودروهای خارجی ومقاومی که می توانستند آن زمان قسطی بخرند وبه راحتی در جاده ها ی آن زمان که خودرو کمتر بودعبور کنند
    • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
      13 3
      این خودروها پروفسور جان متعلق به طبقه خیلی مرفه بود که با پول نفت باداورده برای خودشون می خریدند و اغلب شون پست های دولتی بالا داشتند به تو یکی مطمئنا تو زمان شاه مخلوع تنها سهمی که می رسید، گوشه خیابابون بایستی و فقط تماشاش کنی. وقتی که شاه مخلوع برکنار شد و اوایل انقلاب بود. جهادسازندگی تازه شکل گرفته بود. وقتی بچه های جهادسازندگی برای ساخت مدارس و درمانگاه به روستاهای دوردست با هزار سختی از کوه و کمر و جاده های خاکی که فقط الاغ رو بود ، می رفتند. روستائیانی بودند پشت کوه ها که تو عمرشون یک خودرو ندیده بودند! بعضی از صدای خودرو میترسیدند و گوشه ای مخفی می شدند ، بعضی مثل روستای بشاگرد بچه های روستا و اهالی می رفتند علف جمع میکردند جلو خودرو جیب می ریختند!!!!!!!!!! فکر میکردند اینم یک نوع حیوان هست که علف خوره! این شرایط اجتماعی زمان شاه ملعون بود. تا بحال فکر کردی چرا مردم ایران انقلاب کردند؟ زیرا وضعیت زندگی بسیار تبعیض امیز و افتضاح بود. فقر و گرسنگی بیداد میکرد!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    4 0
    به اندازه ایکه امثال تو بسوزن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    3 4
    شاه گوساله هم به بنزین یارانه می‌داده ، به مانند گوساله های دیگر
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۲
    2 0
    ماشین های روز المانی و امریکایی
    • DE ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۳
      0 1
      اینو یادت رفت بگی صاحبان این خودروها فقط طبقه پولدارها بودند. یک کارمند معمولی ، یک دبیر در دهه50 سوار ژیان قراضه یا فولکس می شد بعد از سالها اگر وضعش خیلی خوب می شد صاحب پیکان می شد که با قرض وقوله و قسط جورش میکرد.
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۳
    1 1
    قابل توجه دوستان پدر اینجانب در سال 1356 شاغل در کارخانه ای در شهرستان به عنوان کارگر 20هزارتومان پیش قسط تویوتا مدل سال 1978 میلادی و ماهیانه قسط 1000تومان مالک خودرو گردید. لازم به ذکر است قیمت خودرو 40هزار تومان نقدی و اقساطی 50 هزار تومان بوده است. حالا که با حقوق خودم مقایسه میکنم که در همان شهر با کارخانه متفاوت و به مراتب بهتر و همچنین با سمت بالاتر مشغول هستم چگونه می توانم همان تویوتا با مدل روز را بخرم!!!!!؟؟؟؟؟؟ تویوتا هایلوکس 2016 ناقابل حداقل شش میلیارد............. قابل توجه اون دوستی که همش می گفت جامعه پولدار میتونستن بخرن.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس